Napjainkban a munkaadók a nyomtatott sajtó mellett -és helyett- az interneten is helyeznek el álláshirdetéseket, hiszen itt szélesebb tömegekhez szólhatnak, valamint előszűrhetik a munkaerő-kínálatot IT ismereteik alapján.
A portálok leveszik a humánerőforrás menedzsment válláról a hirdetések elhelyezésének és az előszűrésnek a terheit, s ezzel versenyelőnyhöz juttathatják az adott szervezeteket.
Igény szerint felvételi elbeszélgetést is lebonyolítanak a munkavállalókkal, s hasonló időt és pénzt spóroló szolgáltatásokat kínálnak.
Tehát lényegében mikor a cégek valamelyik portált kiválasztják, tevékenységük egy részét kiszervezik, s az alapján választanak szolgáltatót, hogy milyen minőségű és mennyiségű „adat" áll rendelkezésre a szerverükön, tehát tevékenységüket megkönnyítő információt vásárolnak tőlük.
Választásunk azért e két portálra esett, mert két külön szféra képviselői. A Monster egy for profit szervezet, mely szolgáltatásait ellenszolgáltatás fejében nyútja, célja a profit maximalizálása. Az EURES a nonprofit szféra képviselője, az általa nyújtott szolgáltatások térítésmenetesek, célja a munkavállalók, -adók kalauzolása az Európai Unió keretein belül.
Talán azt gondolhatnánk, hogy valamely szférához tartozás minősíti a szervezet tevékenységének kvalitását, azonban ez nem így van! Az EURES méltó versenytársa a Monsternek, s talán még körültekintőbb a felépítése.